Domov / články / Správy / Malacky elektronizujú svoje služby

Malacky elektronizujú svoje služby

Obyvatelia Malaciek budú môcť už onedlho využívať služby samosprávy v elektronickej forme. Mesto finišuje s projektom Elektronizácia samospráv. V praxi to znamená, že napr. priznania k daniam, oznámenia, žiadosti či podnety budú občania podávať priamo zo svojho počítača bez povinnosti prísť osobne na mestský úrad. Samozrejme, aj naďalej zostane možnosť podávať podnety osobne v Klientskom centre MsÚ. Elektronické a osobné podania budú rovnocenné, a teda občan, resp. podnikateľ si môže vybrať, akú formu komunikácie s mestským úradom zvolí.

Mesto Malacky na konci tohto roka rozšíri svoj internetový portál www.malacky.sk o katalóg elektronických služieb. Pre občanov a podnikateľov budú dostupné elektronické formuláre na 49 služieb samosprávy, ktoré bude môcť občan, resp. podnikateľ elektronicky podpísať a poslať na vybavenie. Podmienkou pre elektronickú komunikáciu bude eIDkarta, teda tzv. elektronický občiansky preukaz s čipom, v ktorom bude uložený tzv. elektronický podpis. Ten je rovnocenný s písomnou podobou vlastnoručného podpisu.

Projekt elektronizácie samosprávy sa zavádza naraz v dvoch partnerských mestách – Malackách a Stupave a realitou by mal byť v decembri 2015. Orgány verejnej moci majú podľa Zákona č. 305/2013 Z. z. o e-Governmente zákonnú povinnosť vykonávať svoje služby elektronickou formou. Tento zákon určuje, že najneskôr 1. novembra 2016 musia všetky orgány verejnej moci prijímať elektronické podania,  vytvárať elektronické rozhodnutia a elektronickým spôsobom ich aj doručovať.

Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja prostredníctvom Operačného programu Bratislavský kraj. Celkové finančné náklady projektu sú 732 144 eur .Výška nenávratného finančného príspevku je 695 536,80 eur.

Zanechať odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.Vyžadované polia sú označené *

*

Prejsť hore