Domov / články / ROZHOVOR / ROZHOVOR: Jaroslav Brečka: Snažíme sa o to mať k zákazníkom čo najlepší prístup, byť chápaví, tolerantní a féroví.

ROZHOVOR: Jaroslav Brečka: Snažíme sa o to mať k zákazníkom čo najlepší prístup, byť chápaví, tolerantní a féroví.

Ahoj Jaro. Boli by sme veľmi vďační, keby na úvod predstavíš seba a to, čomu sa venuješ. 

Volám sa Jaroslav Brečka, mám 30 rokov,  pochádzam a bývam v Senici, ktorú mám veľmi rád. Tiež rád športujem a veľa cestujem za inšpiráciou a dobrým jedlom. Venujem sa viacerým projektom a baví ma objavovať a vytvárať ďalšie nové, hlavne v našom meste. Najznámejšie medzi verejnosťou sú pravdepodobne Coolňa Street Food a Cool Piknik, ktoré mám so svojim najlepším kamarátom Rudom Keherom.

Prečo práve názov Coolňa? Má to nejaký špeciálny príbeh?

Hľadali sme krátky, jedinečný a ľahko zapamätateľný názov, ktorý by zosobňoval to, čo chceme robiť. Názov obsahuje príbeh, lokálnosť a zároveň i trendovosť. Príbeh – prvú akciu sme robili v drevenej búdke, ktorá sa podobala na kôlňu. Regionálnosť – názov sme zvolili v záhoráckom nárečí teda “kúlňa”. A trendovosť – použili sme v názve trochu zahraničia, keď sme uviedli na začiatok slova anglické “cool” [:kúl] čo v preklade znamená „svieži“.

51791270_2067878336592978_8939313319487995904_n

Koho to bol nápad a ako celá Coolňa vznikla? 

Nápad to bol spoločný. S Rudym sme pracovali ako prevádzkari pre sieť bistier s tradičným jedlom v hlavnom meste. Spolu sme i bývali a preto sme často riešili i otázku budúcnosti a formovali myšlienku o spoločnom podniku u nás doma v Senici. To sa písal rok 2013. Z idey sa postupne stala skutočnosť a v roku 2016 sa zrodila Coolňa Burgers&Hotdgos (dnes už Coolňa Street Food).

Už od začiatku si sa chcel venovať tejto brandži? 

V gastre pôsobím od strednej školy. Študoval som na strednej a vysokej hlavne manažment a marketing a popri škole som sa postupne prepracoval od čašníka/barmana cez prevádzkara kaviarne a siete bistier až po F&B manažéra v sieti hotelov alebo manažéra 4* hotela s reštauráciou so zážitkovou gastronómiou. Čiže sa tak nejak celú dobu spájalo gastro s manažmentom a bola to prirodzená cesta mojej „kariéry“ po malých schodíkoch nahor až som sa rozhodol otvoriť niečo svoje.

Zúčastňujete sa aj na mnohých festivaloch. Ste veľmi obľúbení a pri vašich stánkoch stoja vždy dlhé rady ľudí. Ako zvládate ,,makať,, tri dni po sebe? 

Prvé 2 sezóny sme naozaj chodili takmer na každú akciu v okolí. Boli sme mobilný (máme pojazdnú kuchyňu tzv. food trailer) a chceli sme aby sme čo najviac ľudom predstavili naše produkty, ukázali im čím sme iní a mohli nás “ochutnať”. Obiehali sme veľa festivalov a akcií od Bratislavy až po Prahu. Postupne sme sa stávali pre ľudí atraktívnejšími a to sa prejavuje na dlhších radách na naše jedlo. Viac dňové festivaly sú samozrejme bez debaty veľmi náročné ale už sa akcie všeobecne snažíme obmedzovať. Veľa ľudí sa naučilo nájsť si cestu priamo k nám do Senice a nie je pre nás už až také nevyhnutné cestovať za zákazníkmi. Môžeme tak ušetrenú energiu z cestovania a príprav na festivaly využiť na rozvoj nášho podniku.

Snímka obrazovky 2019-06-09 o 17.52.07

Čím si myslíš, že sa Coolňa odlišuje od iných burgrární? Čím je výnimočná a čo považujete za vašu najsilnejšiu stránku?

Neviem, čím presne sa odlišujeme a sme výnimoční, môžem ale napísať o čo sa u nás snažíme. Snažíme sa o to mať k zákazníkom čo najlepší prístup, byť chápaví, tolerantní a byť féroví. Snažíme sa držať nasadenú kvalitu a ju neustále zlepšovať. Snažíme sa inšpirovať sa overenými regionálnymi receptami, ale i zahraničnými trendami a prinášať ich ľuďom u nás. Snažíme sa podporovať regionálne podniky s poctivými produktami a používať čo najčerstvejšie suroviny. Snažíme sa so zákazníkmi čo najčastejšie komunikovať i prostredníctvom sociálnych sietí, obmieňať ponuku a prinášať nové recepty.

Poskytujete vaše gastro služby len na určitých miestach, v určitých časoch alebo máte aj stálu prevádzku? Kde vás nadšenci burgerov môžu nájsť?  

Momentálne to máme nastavené tak, že máme stále miesto v Senici na Hviezdoslavovej ulici, kde sa nachádzame od stredy do piatku vo večerných hodinách (17:00 – 20:00). Cez víkendy sme buď niekde na akcii/festivale/cateringu alebo odpočívame. Všetky informácie o tom kde sa nachádzame dávame na naše Facebook a Instagram stránky. Pondelky a utorky u nás patria “papierovačkám” a prípravám. Tešíme sa, že čoskoro budeme v Senici otvárať konečne naše Bistro, kde rozšírime otváraciu dobu. Ak prevádzku stabilizujeme a bude po nás dopyt i v iných mestách, budeme uvažovať nad možnou expanziou.

Zúčastňujete sa aj mnohých súťaží. Aké ocenenia ste už získali a ktoré je pre vás to najvzácnejšie? 

Súťaží sa zúčastňujeme dá sa povedať nepriamo. Boli sme minulý rok na českom a slovenskom Burger festivale, kde sa vyhlasuje i najlepší burger resp. burgráreň (z 25 – 40 burgrární). Na českom Burger festivale v Brne sme skončili na 2. mieste, len 43 hlasov za víťazom a slovenský Burger festival v Bratislave sme vyhrali. Tieto ocenenia sú pre nás o to cennejšie, že hlasovali samotní všetci účastníci festivalu, ktorí za každý zakúpený burger dostali hlasovací lístok (v Brne 40tis. ľudí a v Bratislave 24tis. ľudí). Dá sa teda povedať, že sú to dosť objektívne a pre nás veľmi cenné výsledky a zadosťučinenie našej doterajšej práce.

Pre mňa sú ale veľkým úspechom napríklad spätná väzba a hodnotenia alebo odporúčania zákazníkov (na Facebooku máme 192 recenzií a všetky do jednej 5-hviezdičkové) alebo i to, že o nás napísal portál StartItUp a dokonca časopis FORBES. 

Našim najväčším úspechom je ale určite, že si ľudia radi prídu k nám na dobré čerstvé jedlo alebo to, že odchádzajú spokojní a s úsmevom i to, že sa k nám radi vracajú a stávajú sa postupne našimi priateľmi.

Veľmi pekne Ti ďakujeme za rozhovor a za tvoj čas. Máme tu pre teba poslednú otázku. Nakoľko ste s Coolňou veľmi úspešní a obľúbení, čo si myslíš, že je kľúčom k úspechu ? 

Rado sa stalo, tiež ďakujem za Váš záujem o mne a našej Coolničke napísať 🙂 Ťažko povedať čo je tým správnym “kľúčom k úspechu”, ale myslím, že naše základné piliere sú dobrý team, ľudskosť a férovosť k zákazníkom, disciplína v práci, motivácia a zdravá priebojnosť.

Zanechať odpoveď

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.Vyžadované polia sú označené *

*

Prejsť hore