Nechať sa pri pokladniach namiesto 50-centových žuvačiek zlákať 50-eurovou fľašou? Zákazníci METRO Ivanka pri Dunaji súhlasia. Display exkluzívneho alkoholu, ktorým veľkoobchod v pilotnom projekte nahradil žuvačky, prezervatívy, baterky, žiletky či cukrovinky, pred sviatkami oslávil veľký úspech a stal sa best practice aj v rámci globálnej skupiny METRO.
„Rozhodli sme sa zákazníkov prekvapiť a ponúknuť im namiesto ‚obohranej‘ klasiky niečo, čo ich pred Vianocami naozaj zaujíma – exkluzívne značky alkoholických nápojov ideálne ako dar pre obchodných partnerov či blízkych pod stromček,“ vysvetľuje autor myšlienky Stephan Lueger, Head of Dry slovenského METRO. Strategická transformácia impulzívnej zóny je jedným z krokov, vďaka ktorým METRO v priebehu roka dokázalo otočiť klesajúci trend segmentu služieb a organizácií a dosiahnuť jeho viac ako 5-percentný rast.
Originálne riešenia a myslenie mimo zabehnutých koľajníc sa veľkoobchodu osvedčili už po minulé roky. Kým napríklad vianočné letáky konkurencie lákajú najmä na stromčeky a kapre, letáku METRO opäť dominuje netradičný drink týchto sviatkov – exkluzívny absint Mansinthe od heavy metalovej hviezdy Marilyna Mansona.