Najmodernejšiu železničnú trať budeme mať cez Záhorie po hranicu s Českom. Cestujúcim ušetrí na celej trase desiatky minút. Realizácia projektu bude stáť pol miliardy eur. Suverénne najvyšší príspevok poputuje železniciam na modernizáciu trate od hranice s Českom po Bratislavu. Jazdiť by sa po nej malo dvestovkou, bude to teda najmodernejší úsek na Slovensku. Pre Slovákov to znamená napríklad rýchlejšiu cestu do Prahy. Tá sa po investícii výrazne skráti. Projekt by mal byť v prevádzke v roku 2020!
Trať od Bratislavy po hraničný priechod Brodské má skoro sedemdesiat kilometrov. Zmodernizovať by sa pritom konkrétne malo asi dvadsať kilometrov od Devínskej Novej Vsi po Malacky a skoro sedem kilometrov od Kútov po hranicu. Cestujúci sa celkovej trati od Štúrova po Kúty ušetrí desiatky minút. „Celková úspora času v porovnaní so súčasnou vlakovou dopravou by mala dosiahnuť 38 minút,“ napísal v stanovisku komunikačný odbor ministerstva dopravy. V súčasnosti sa na tomto ťahu nechodí príliš rýchlo, aj keď vozne medzinárodných vlakov by zvládli aj rýchlejšiu jazdu. „Trať je dvojkoľajná, elektrifikovaná, maximálna rýchlosť je 140 km/h. Ale na väčšine úsekov sa jazdí pomalšie – 100 až 120 km/h,“ povedala šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.
zdroj: dennik.hnonline.sk