Vianoce otvárajú srdcia: za deň sa vyzbieralo 1,5 tony potravín pre ľudí v núdzi

 

Dobročinná zbierka potravín, ktorú zorganizovalo 6 predajní METRO spolu s Potravinovou bankou Slovenska uplynulú sobotu, sa skončila veľkým úspechom. Zákazníci veľkoobchodu nešetrili a na štedrejšie Vianoce iným darovali takmer 1,5 tony potravín.

 Podľa UNICEF-u pribúda na Slovensku chudobných ľudí, vrátane detí. Chudoba sa týka až 700 tisíc Slovákov a každému 5.-temu dieťaťu nemôžu jeho rodičia kúpiť topánky, hračky, ale ani zeleninu či ovocie. Práve prostredníctvom potravinovej pomoci je možné ľuďom v núdzi poskytnúť veľmi adresne to, čo najviac potrebujú. V rámci vianočnej dobročinnej zbierky potravín preto zákazníci veľkoobchodnej siete METRO v sobotu 14. decembra mohli tovar do košíka vložiť nielen sebe, ale aj tým, ktorí si to sami dovoliť nemôžu.

„Milo nás prekvapilo, že ľudia na predvianočných nákupoch skutočne ani na chvíľu nezaváhali a darovacie koše Potravinovej banky sa už od rána plnili veľmi rýchlo. Vyzbierali sa predovšetkým základné potraviny ako cestoviny, múka a cukor, ľudia však darovali aj kvalitné čaje, sladkosti či kompóty,“ hovorí manažér komunikácie METRO Martin Jaroš a dodáva: „Všetkým zákazníkom ešte raz srdečne ďakujeme.“

Spolu tak METRO na celom Slovensku vyzbieralo potravinový tovar, ktorý sa z Potravinovej banky prostredníctvom siete charitatívnych organizácií, občianskych združení a domovov služieb dostane k sociálne slabším a odkázaným obyvateľom. Ducha solidarity Slovákov ukázal aj fakt, že najúspešnejšie zbierka dopadla v METRO Nitra a Košice, teda regiónoch, ktoré sú podľa štatistík chudobou ohrozené najviac.

Radosť z úspechu zbierky netají ani prezident Potravinovej banky Slovenska Marko Urdzík: „Chcel by som sa spoločnosti METRO veľmi pekne poďakovať za skvelo zvládnutú organizáciu a propagáciu akcie, ale, samozrejme, aj každému jednému darcovi za jeho príspevok. METRO je celoročne jedným z našich najväčších dodávateľov a naša spolupráca má dlhú tradíciu. Vynikajúca odozva ľudí na túto novú zbierku je pre mňa preto len ďalším utvrdením, že so správnymi partnermi a prístupom sa aj na Slovensku dá pomáhať naozaj zmysluplne.“

 Potravinová banka Slovenska je občianske združenie s humanitárnym zameraním. Zadarmo zhromažďuje potraviny, skladuje a prideľuje ich humanitárnym alebo charitatívnym organizáciám, ktoré poskytujú potravinovú pomoc ľuďom v núdzi. Jej práca sa opiera o dobrovoľnú bezplatnú pomoc a darcovstvo.

 METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške 32 miliárd eur (pro forma prepočet na obdobie 1.10.2012-30.9.2013 v dôsledku skráteného finančného roka 2013). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má spoločnosť viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti veľkoobchodných predajní typu cash&carry (samoobsluhy), Real hypermarkety, Media Markt a Saturn – európska jednotka na trhu v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

 

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.

 

 

Share This Article