GRAFOBAL Skalica získal dve najvyššie ocenenia

Tretie desaťročie v Českej republike vyhodnocovaná medzinárodná súťaž obalov priniesla tohto roku najvyššie ocenenia hneď pre dva výrobky spoločnosti GRAFOBAL Skalica (Grafobal). „Obalmi roku 2015“ sa stali darčekové kazety Grafobalu: jedna na víno a druhá na syry. Grafické stvárnenie oboch unikátnych obalov prezrádza, že sú určené pre rovnako výnimočné slovenské produkty: prvý na skalické vína a druhý na doma i v zahraničí ocenené prírodné zrejúce syry spoločnosti LEONTEUS.

088.Obal_roku_2015_rez

Ocenenia a certifikáty pre najlepšie a najpríťažlivejšie „Obaly roku 2015“ sa odovzdávali 4. novembra 2015 v Prahe. Za prvý, takto ocenený produkt Grafobalu ich prevzali Ing. Tomáš Pekár, MBA (riaditeľ marketingu a rozvoja obchodu Grafobalu) a Ing. Marián Gaža (vedúci strategického marketingu Grafobalu). Za druhý víťazný obal zo Skalice ocenenie prevzali Ing. Dušan Polakovič (riaditeľ marketingu spoločnosti LEONTEUS, zadávateľ obalu) a Ing. Igor Bartošík (obchodný zástupca Grafobalu).

Oba najnovšie skalické „Obaly roku“ majú právo zúčastniť sa prestížnej celosvetovej obalovej súťaže WorldStar Packaging Awards. To je najvyššie možné ocenenie tohto druhu výrobkov na svete, vo všeobecnosti vnímané ako obalový Oscar. Grafobal, ktorý si v novembri pripomína 110 rokov nepretržitej výroby, získal toto excelentné ocenenie pre obaly už osem krát.

Obal roku 2015: Darčeková kazeta na víno. Grafický návrh (Milan Chylo – COLOR BAND) vo vidiecko-vinohradníckom štýle sprostredkovane stvárňuje paralely k hodnotám spoločnosti Grafobal, pričom pripomína, že v Skalici pripadá zo všetkých miest v SR najväčší počet vinohradov na jedného obyvateľa. Novo vyvinutý a vyrobený obal v Grafobale pozostáva z dvoch častí. Spodná, s patentným trojbodovým lepením, po vložení fľašu štyrmi fixačnými klopami okolo hrdla bezpečne upevní v dvoch na seba kolmých osiach. Vrchný diel obalu je v správnej polohe fixovaný dvomi zámkami, ktoré s kliknutím zapadnú do otvorov v protiľahlých stenách. Pevné ukotvenie vrchnáku je docielené predpätým vyskladaním olemovania. Vybratiu fľaše, po prekonaní odporu fixačných klop, predchádza zábava pri hľadaní spôsobu otvárania dokonale uzatvoreného vrchnáka obalu. Na vybratie vrchnáka slúžia dva otvory pre prsty, prostredníctvom ktorých sa ťahom von prekoná sila západky a vrchnák sa bez poškodenia vyberie. Obal je opakovane, cez obrátený postup, uzatvárateľný.

Cheese Graf2

Obal roku 2015: CHRISTMAS CHEESE SELECTION – Kozí vŕšok. Darčeková kazeta kompletne navrhnutá a vyhotovená v Grafobale pre tri prírodne zrejúce syry trojuholníkového tvaru so slicerom (škrabka na orezávanie syra) je určená pre výnimočné sviatočné okamihy. Dominantným prvkom dizajnu konštrukcie sú rovnoramenné trojuholníky. Popri trojuholníkovom tvare celého obalu je na štyri trojuholníkové priestory rozdelené aj jeho vnútro. Tri vypĺňajú rôzne prírodne zrejúce syry a vo štvrtom je zafixovaný slicer.

Trojuholníkový tvar obalu symbolizuje vianočný stromček a štíty blízkych Tatier, pod ktorými sa pasú stáda oviec a kôz pre dosiahnutie najvyššej kvality mlieka.

Prevládajúca žltá farba obalu s jemnou grafikou pripomína prírodnú farbu syra. Na optický vnem nadväzuje i prekvapivo príjemný pocit pri uchopení obalu, ktorý sprostredkuje jeho špeciálny zamatový soft touch lak.

Share This Article